11 Noveber

Radiodebut och inflyttningsfest

 

Jag tror det var en söndag den 3 November mot kvällen som det trillade in ett mail i min inbox med en förfrågan om att medverka i radio.

Behövde inte speciellt med tid att fundera innan jag tackade ja.

 

(Men jag var sjukt nervös innan)

Radio Kristianstad p4 hade temavecka där det satte lite extra ljus på personer med olika funktionshinder. Jag hade tidigare hört att man kunde skriva in och berätta att man ville berätta sin historia. Det gjorde inte jag. En förfrågan kom alltså. Och då kände jag, varför inte? För min del kändes det lite som ”ones in a life time”

 

 

Sagt och gjort, i direktsänd radio satt jag på bästa sändningstid(har jag fått höra), tisdag den 5 November och berättade om min kamp och krokiga väg till att nå mitt mål. Att få komma hem. Till mitt paradis. Kristianstad. Min lilla berättelse talades senare om i stort hela dagen i radio, i lokala nyheter bla. Den hamnade högt i topp på mest lysnnat under den dagen. Jag som själv tyckte det var stort för egen del bara att jag genomförde det hela, blev plötsligt ännu större när lysnnare hörde av sig, tackade mig varmt, meddelade att jag gav hopp och kraft. Det är stort. För, MIG!

 

Lyssna: "Kristianstad är mer framkomligt än Enköping - en härlig stad!"

Jag som bara för ett halvår sedan, ALDRIG hade gjort det jag faktiskt gjort.

 

 

Den 9 var det dax för inflyttningsfest. Exakt dagen den 9 var det två månader sedan jag landade i mitt paradis. Bjöd på mat och dryck det uppskattades, tror jag.

 

Tack Bodyguard för fina ord.

Tack alla ni andra också för att ni kom, för era gåvor jag fick, och kommer att få. ;)

Tack för erat sällskap.

Tack återigen för att ni delar min glädje över att jag äntligen kommit hem!

 

TACK!

 


Kommentarer
Postat av: ralle "bror" hedbjer

Tack syster för en rolig o fest kram

Svar: Tack själv! :)
Permo Zandra

2013-11-11 @ 20:48:01
Postat av: Birgitta

Hej Zandra! Det var lägesedan jag var in här nu men jag blev så väldigt glad för din skull att du nu kunnat flytta till Kristianstad!! Minns ju att jag läste o det tidigare hur gärna du ville dit.
Bra kämpat och GRATTIS. Hoppas du kommer att trivas. Det var ett fint radioinslag också! Hälsningar Birgitta

Svar: Nämen, hej Birgitta! Gud så skoj att du tittat in här igen och lämna några rader. Ja du har ju följt mig, va blir det nu, ett par år va? :) Tack för dina lyckoönskningar och ditt grattis! Kul att du gillade radioinslaget, så otroligt nervös jag var! :) Känns fortfarande overkligt ibland. Men tänk, nu kan jag säga att min hemstad är Kristianstad, Stor kram!!
Permo Zandra

2013-11-19 @ 18:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0