14 Mars


Men hallå vänner!
Dax att liva upp här i bloggen efter mitt senaste inlägg, tycker ni inte?
Så hur har eran helg varit? Jag har haft det bra!
I Fredag var jag iväg till stockholm, gick på NORRA BRUNN och såg Thomas Järvheden!
Kul kille - herregud! Skrattade så käkarna trillade av!
Gillar ni honom men inte haft möjlighet att se honom live?
Om ni får chansen, tveka inte!- Gör det!
För som han själv skrivit på sin hemsida - Han är absolut den bästa, om man gillar hans grej! :)

Han körde den omtalade CP-låten, som jag bara älskar! Han har fått mycket skit för den, så därför skrev jag till honom och berättade vad jag tyckte och tänkte om det hela (eftersom jag själv är CP) och att jag älskar den! - och jag tror att han uppskattade det för till svar fick jag:

" Wow! Tack för berömmet - vad glad jag blev!
Grattis till ditt sinne för humor - fler borde ha din inställning till livet
!"

CP-LÅTEN

Kära publik, ni har nu äran och chansen
Att höra en utav de allra mest roliga i branschen
Men få vet ju om att den här killen finns
Det är ju oftare dem annorlunda människorna man minns
Man ska helst sticka ut, vara tjock och från Gotland
Ännu hellre vara kurd eller kanske uppväxt i Norrland
Med homosexappeal eller rullstolspermobil
Jag är alldeles för normal för att märkas
Jag är ens inte cp

Cp, cp, ens inte cp eller gay eller opererad tjej
Inte cp, cp, cp, ens inte cp
Att sticka ut det är inte min grej nej, nej, nej

Det är så svårt att sticka ut, jag är varken snygg eller ful
Jag har ingen dialekt som är märklig eller kul
Är inte adopterad flykting med intressant färg
Är varken indier eller rödhårig, lång lesbisk dvärg
Har ingen spännande sjukdom som anorexi
Är varken transa eller bi, hur trist kan d bli
Har inte bitit min svåger på spy bar och tatt droger
Jag har allting emot mig från början
Jag är ens inte cp

Cp, cp, ens inte cp eller gay eller siliKonstinn tjej
Inte cp, cp, cp, ens inte cp
Att sticka ut det är inte min grej, synd för mig

Jag har aldrig varit kung i kungsan och misshandlat andra
Försöker naivt att kvalitetsvägen vandra
Men det är inget som intresserar en nutida journalist
Att man bara jobbar på som en proffsig artist
Nej man ska helst stått och knullat i nån big brother-kanal
Ingen minns en sjysst kille som är kul fast normal
Och jag ligger inte gärna med herr Brinkenstjärna
Jag har allting emot mig från början
Jag är ens inte cp

Cp, cp, ens inte cp eller gay eller opererad tjej
Inte cp, cp, cp ens inte cp
Att sticka ut det är inte min grej, synd för mig

Man gör vad man kan, när man inte blev som man skulle!
CP är vad jag är, den är en del av mig, jag skäms inte för den jag är!
Därför kan jag skämta om min CP och heller inte ta illa upp när andra gör det!
Själv ironi är bra, det gör livet lättare att leva iallafall mitt liv. En CP- unge som jag!

Tack från mig CP Zandra i Rullstolspermobilen!


Själv tycker jag att Thomas ÄR tuff, han har skivit en låt om något som många skämtar om men aldrig skulle säga högt! och dessutom sjunger han ju om att han inte märks och är inte alls lika speciell!


Kommentarer
Postat av: Carina Persson

Zandra, du är verkligen underbar på alla sätt och vis och jag är STOLT över att vara din vän. Du har en underbar humor, du är varm och kärleksfull. Ja, helt enkelt underbar. Och att du har en cp-skada, det är ju faktiskt det som gör dig till den du är, till allas vår fina ZAndra. Tycker mycket om dig och hoppas att snart få dig ner hit till Kristianstad för gott.



Många kramar



Carina och barnen



PS: CP-låten är underbar :-)

2010-03-15 @ 01:11:42
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Anonym

Hej Zandra! Vad kul att du har en blogg! Första gången jag är inne, men det blir absolut fler gånger! Keep up the good work :) kramar från Jasmin

2010-03-15 @ 09:16:02
URL: http://Jasminora.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0