2 Februari




Ja, jag är hjulbent men fan inte dum i huve...

Jag är precis som
alla er andra.
Och ja, jag har ben.
Det är bara det att
jag inte kan gå på dom.

Folk missar det ibland...

Är du förlamad?
Nej.

Men du kan ju inte gå?
Nej jag vet, men man behöver inte vara förlamad för det.

Så du kan ha sex?
Ja, vill du testa? (har jag lust att svara när den frågan kommer upp)

Hur gör du?
Hur gör du? Blir mitt svar.
Då blir det tyst kan jag lova..

Eller om nån kommer fram på krogen och pratar.

Men du var ju trevlig ju! ( I märkbart förvånad ton )
Ja, skulle jag inte vara det eller?

Dricker du?
Ja?

Jaha okej. Jag visste inte att handikappade fick dricka sprit?
HAHA, jodå. Det får vi! Vi får dricka oss fulla till och med!


Kommentarer
Postat av: Magdalena

"Jaha okej. Jag visste inte att handikappade fick dricka sprit?"



HAHA!!! Dumma frågor ger dumma svar. Jag fortsätter hålla på citatet "det är synd om människan". Shit... Jag har inget att säga. XD



Kram på dig!!

2010-02-02 @ 23:38:20
URL: http://angelicamagdalena.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Zandra! Undrade bara, får du verkligen såna frågor? Jag har precis läst klart en kurs där vi bland annat tog upp olika nedsättningar och vi alla i klassen var överens om en sak, att det är de personer i samhället som har fördomar som gör oss handikappade! Nu har jag bara visserligen dyslexi/dyspaxi men det kan mötas med fördomar även de.. de är sjukt! Om folk bara fattade, man är så begränsad som man gör sig! med andra ord, jag kan inte påstå att tycker du är särsklt handikappad, hur mkt gör inte du? Jaja du fattar nog vart jag vill komma... Kraam

2010-02-03 @ 14:42:42
Postat av: Zandra

Hej Sandra! Jag förstår absolut! Och Ja, jag har fått dessa frågor, och andra oxå, får de ganska ofta, tråkigt men sant!

Mycket handlar om okunskap! KRAM

2010-02-03 @ 15:21:05
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Johanna Viksell

Hahaha förlåt gumman att jag skrattar, inte åt dig dock utan åt alla idiotiska frågor som folk ställer...Man önskar att det inte vore sant men tyvärr finns det så dumma människor :( Vore kul om snön försvann snart så du kunde komma över på en fika. Kram

2010-02-03 @ 17:41:26
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Annika

Gud vilka idioter till människor det finns med sina dumma fördomar.. Man blir ju mörkrädd!



Kram



2010-02-04 @ 18:22:21
URL: http://paintpastelprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0