Kristianstad 12-17 feb 09


12/2 - Resan ner

Klockan 11 kom taxin. Denna resan var nog den värsta hitills. (om man inte räknar med alla de resor som blev när jag pluggade såklart) lite mer än 9 timmar tog det. Med en GPS som la av stup i kvarten och en taxi utan värme. Blev det ingen rolig resa precis. Ni må tro jag var kissnödig när jag till slut kom fram.

13/2 - Fest hos Rasmus 



Stressade först runt lite på stan. Fråga mig inte varför det blev stressigt. Det vet jag inte, det bara blev det.
Sen snabbt hem till Rasmus igen för att slänga i sig lite käk o ta en dusch och slänga på sig lite rena kläder för kvällen.
Innan folket kom. Vero. med sällskap, Krille och Hasse (alltså Dennis) var det som kom. Mycket trevlig kväll blev det. Med både tårar och skratt, men eftersom det var första gången vi alla sågs igen efter att Andreas dog, så behövdes det nog.

Kvällen fortsatte till VALVET. Och jag vetefan varför. (kan det ha varit för att jag är söt kanske?) Men vi hann knappt vara där 2 min förens två snubbar började bråka, om Mig! Va fan är det här tänkte jag. hade aldrig ens sett dem liksom...

- Vad står du här och hänger för?
- Va, är det  din tjej eller?
- Nää
-Varför inte det då? (förvånad min)
- Eh, jag träffade henne nyss
- Så jag får inte prata med henne?
- Häng inte över henne...
(var på den andra försöker kyssa mig. jag vänder bort huvudet han blir sur, han går.. och jag funderar om ingen människa har nåt vett alls i skallen idag?)

FÖR HELVETE, LÅT MIG VARA!



14/2 - Melodifestival

Jag planerade att ha en såndär lite softar dag med mello på kvällen med några vänner o att jag skulle gå å hälsa på Bozz. Det blev inte riktigt så, runt 15. Pinglar det till i min tele och nån timme senare satt jag på Krstds teater och såg premiären av RENT gissa om jag glad!? Tack till Emil och Zara!♥
 

Så hur var Musikalen? Den var fantastisk! Herregud! Alla var Sååå gryma!
I Pausen träffar jag Jonas och pratar lite med honom. Han råder mig till att ta fram näsdukarna. Jag förstod senare varför... Gud va tårarna rann, det var så fint, fyllt med sorg, vänskap och framför allt, KÄRLEK!
När jag tänkte på Andreas blev det ännu värre. Tårarna rann och rann..Andreas ALLA SAKNAR DIG!

Jag gick sen o sjöng RENT så Rasmus höll på o bli galen...

Å Emil har gjort det igen, bara för han är så bra! ;)



15/2 - andra gången - RENT




Lika bra? Ja absolut, jag tycker det är bra att se saker som film och musikal flera gånger. Då ser man ofta saker och kan ta in det på ett annat sätt och se de man missat första gången... jag grät, igen inte på samma ställen, men  jag grät... Man berörs verkligen!
Och alla medverkande ger vekligen allt oavsett om publiken är "på" eller inte...! Jag tyckte så synd om Emil och gänget när nån knappt klappade händerna för dem, ens när de skulle. Och hade jag kunnat, då hade jag banne mig ställt mig upp!

Efter gick vi och käkade middag sedan slappade vi bara hela kvällen, viket var riktigt skönt!



16/2 - Fika stund, 2 gånger




Sista dangen innan hemfärd fikade jag med lite goda vänner :) Först med Emil och Zara. Mycket trevligt och fiket vi var på är himla mysigt oxå måste jag ju säga :) Lite tvilling prat blev de ju såklart då jag oxå är det :) En massa skratt och mycket känslor bjöd den stunden på. Tack mina underbara vänner! vi ses i Kristianstads sommarsol!



Sen vidare hem till Bozz, där vi flummade som aldrig förr... tur vi kan ge varann svar på tal iaf. Rasmus han bara skakade på huvudet...kvinnor kan, å tur är väl det?! ;)



17/2 - Resan hem

Den gick snabbt o smidigt - med den var att jag blev så fruktansvärt åksjuk att jag trodde jag skulle spy!
Nu är jag tillbaka i den bistra verkligheten - ge mig kraft, jag ska kämpa, för mig, min dag är idag!

Kommentarer
Postat av: Rasse "bror"

asså kvinna sluta skriva så bra! :P



när du fick in Andreas lite här o där fällde jag nästan en tår va fan :S



men jag vill bara säga tack för en trevlig helg ! ;)

2009-02-19 @ 11:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0