Vilken dag..


 

Mor kom hem från jobbet idag & såg helt förstörd ut... "jag var rädd att jag skulle behöva komma hem till dig & säga att vi inte kunde åka" säger hon (skulle bäställa resan ner till skåne idag) VA, ÄR DU HELT DUM I HUVUDET? säger jag (såklart menade jag ju inte att hon var det, utan det var bara en reaktion på det jag just hört)

Vi hade planerat att åka rixfärdtjäns (taxi) ner eftersom vi ansåg att det var det enklaste sättet att få med lyft å så...
Me se det fick vi inte.. flyga skulle vi... vilket inte var nåt altenativ för oss då vi inte skulle få med lyften och så och sen för att vi vet hur det brukar gå med permon efter en flygresa + det skulle kosta 4-6000 per pers vilket betyder att vi skulle fått punga ut med 8-12000 spänn, pengar som vi absolut inte har! Efter många om och men hit å dit, tårar å svett... ringer mamma tillbaka till taxi Å frågar.. "men om vi skiter i hjälpmedelna då?" "ja då kan ni åka tåg, mkt biligare för er oxå!" Hallå! kunde hon inte slängt ur sig det med en gång??!! när hon hörde mammas panik liksom???

Så nu blir det tåg med två byten ett i stockholm och ett i Hässleholm...
Sen måste vi ragga upp nån lyft nånstans eftersom hjälpmedelcentralen inte hyr ut lyftar till någon över 20.
Är det inte larvigt??!!

Så om någon har eller vet nån som har en lyft att låna ut i KRISTIANSTAD så får ni gärna höra av er!

Mamma ringde till mormor å berätta allt å sa att hon inte vet om hon vågat gå hem om det inte resan ner hade löst sig..."Hur skulle jag kunna talat om för Zandra att hon inte skulle få träffa sina vänner och att hon aldrig skulle få se TARZAN??!!"

Önska oss lycka till på vår resa!


image387

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hej Zandra!
Jag har "lärt känna dig" via Zara och Emils blogg.
Tycker att du verkar vara en sån mysig och go tjej så därför läser jag din blogg också :)
Jag känner verkligen med dig och önskar att din resa ner till Skåne ska gå bra. Vad ni får krångla och kämpa med allting.....! Jag blir ARG när jag tänker på det! Du verkar vara en riktig KÄMPE. Är imponerad av dig ska du veta! Jag skulle också vilja se Tarzan men har inte möjlighet att resa just nu. Hoppas du får det suuupertrevligt och bra på alla sätt. Hälsningar från Birgitta i Sandviken.

2008-02-07 @ 10:56:09
Postat av: Zandra

Hej Bigitta!
Tack för dina värmande ord :) Ja visst kan man bli arg.. Men det gäller aldrig ge upp, även om det känns hårt ibland.. Så måste man kämpa vidare!
Synd att du inte har möjlighet se Tarzan! Kram!

2008-02-07 @ 14:38:30
URL: http://permozandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0