15 Mars

Blod är tjockare än vatten, visst. Men du behöver även vatten för att överleva.

Så är det ju faktiskt, visst är familjen viktig. Visst ska den stå bakom, finnas till och stötta.

När som helst du behöver. Men ibland ”räcker de inte till” ibland behöver man tröst och trygghet, från någon annan, det kan tex vara en partner eller en vän. Ibland finns det ju faktiskt saker man inte vill dela med familjen av olika anledningar.

 

Jag och andra sidan har både familj och vänner som ställer upp. Alltså är jag lyckligt lottad och oerhört tacksam.

 

Men jag har också en vän som ger mig en otrolig trygghet som ingen annan gjort tidigare. Den tryggheten värdesätter jag högt, där finner jag ro, och tröst. När som helst jag behöver.

Där får jag, tycka, tro och känna precis just vad jag känner. Jag blir inte dömd. Jag får vara precis som jag är och där är jag omtyckt ändå.

 

Så glöm inte, Blod är tjockare än vatten, Men du behöver även vatten för att överleva.

 

Håll fast och vårda de diamanter och stjärnor som du funnit och dessutom valt att finnas för och stanna i ditt liv. Visa och förklara hur viktiga de är och vad de betyder för dig.

Det försöker jag. Tack, för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0