Lyckad dag på stan.

Det blev en lyckad dag på stan igår. Jag hittade vad jag skulle ha, + lite till :)

Skivan jag var på jakt efter var ju, Lasse Lindh's ny släppta samling "Svenska Hjärtan 05-09″ och till min lycka så fann jag den! En låt som jag aldrig hört fanns med på den. "Byggd av bomull " Är låtens titel, fasnade för den sek efter jag hörde den, både på ett dåligt och, ett bra sätt. Som ett slag i magen. Förstår ni var jag menar?

Men sedan utöver skivan hittade jag även en present till min vän och en vår jacka till mig själv!
Så det blev en lyckad tag som avslutades med pizza och öl, perfekt fredagkväll. :)



Byggd av bomull - Lasse Lindh
Byggd av bomull du var
aldrig menad för en sån här
kall och hård värld där man
ska var evigt stark och gjord
av järn dom kommer aldrig
att veta vad dom missar när
dom inte väljer dig för ditt
hjärta är lika stort som hela
vår jord

men ingen kommer nånsin
hjälpa dig om dom inte vinner
på det själva ingen kommer
offra sig för dig om ni inte
delar kärlek eller blod det är
bara så som människor är
och vi lever i en cynisk värld
ingen kommer nånsin hjälpa
dig men du det är helt okej

du smyger förbi och du
känner dig osynlig och som
att du inte lämnar några
avtryck men saker förändras
och det kommer finnas dom
som vill dö för din blick och
dina läppar som aldrig ljuger
och det kommer skrivas sånger
om hur du gick genom
rummen alltid ensam

(Bild: Cdon.com
Musik klipp: http://www.lasselindh.se/ )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0