Jo, jag lever...

... Om någon undrat så lever jag. Jag lärt mig att vara tacksam för var dag. Tar vara på en liten sak för att göra någon glad. Som tex att skicka julkort. Att veta att någon blir glad för något man gjort, att se någon le är ju egentligen underbart när man tänker på det. Ta vara på det lilla i ens vardag är det bästa man kan göra. Varje dag, varje tillfälle. Är En dag, Ett tillfälle som ALDRIG kommer igen. Det är ju egentligen sånt man vet men som man sällan tänker på. Man lever liksom bara på. Tills en dag något händer, det är då man börjar förstå. Att inte allt är för evigt. Ingenting är för evigt. Bara lånad tid. Så gör det Du tänkt att göra medans, Din tid Finns!

Livets lånade tid


Livet är bara en lånad tid

Tid som man ska göra något bra av

Gör saker du alltid drömt om att göra

Dax att sluta drömma

Dax att vakna

Dax att ta chansen

Gör det nu

Livet är som sagt

Lite lånad tid

Lite lånad tid



Varma kramar Zandra


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag älskar dig!

Puss

2008-12-09 @ 08:36:12
Postat av: Gk_Krill

Mkt bra inlägg igen min vän

2008-12-09 @ 18:17:44
URL: http://gkkrill.blogg.se/
Postat av: Tony

Ja Du har så rätt

Jag har varit där och vänt så vet väl vad Du menar

Kram

2008-12-09 @ 21:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0