Boktips - En bok som inte lämnar någon oberörd!

Berny Pålssons -

\
 
"Jag är en ängel. Inte en människa.
Min verklighet började när mina vingar växte ut.
Det var då andetagen tog vid och det var då jag började kunna urskilja stjärnor i mörkret jag lever i."

Läste ut den här boken för ett par dagar sedan. Men har inte kunnat släppa den.. de är som många säger. Den har boken lämnar ingen oberörd! Och jag kan inte säga emot. Det var många gånger jag fick lägga ifrån mig boken och försöka samla mina tankar för att orka fortsatta läsa.

Dessa ord berörde mig starkt!

"Men jag stannar inte vid att skada mig själv med rakblad, knivar och vassa glasbitar.
Jag bränner mig själv med cigaretter, slår mig med en hammare som ger stora älskade blåmärken, jag sticker nålar i kroppen, biter i mina händer och dunkar huvudet i väggen. Jag går även då och då med på att andra gör mig illa, i sexsammanhang har det hänt att knivar varit med i bilden. Det finns ingen gräns.
I allt jag gör finns självmisshandel med i någon form. Men det sätt jag föredrar är att skära mig djupt med skarpell eller rakblad. Det bror delvis på att blodet har så stor betydelse för mig"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0