2 April


Goddag!

Jag har ju glömt att skriva vad som hände mig i Fredags!
(blev väl antagligen så till mig över att se Anton i rutan, att jag såg det "goda" och glömde det "onda" helt enkelt)

Jag fick erbjudande på en visning av en lägenhet i Kstad här om dagen (som jag beslutat att inte ta då det är för hög hyra) man ska ju kunna leva oxå inte bara bo
. Men oavsett behövs ju mina inkomst uppgifter.
 Letade och letade var jag skulle skiva in de. Då visade det sig, efter att ha pratat med dom att man ska komma in med dom, lätt i mitt fall liksom. :) Men det gick bra att jag skickade peprerna ist.

Så ner till bibblan för att kopiera dessa, och samtidigt gå förbi mack för att få lite mer luft i däcken blev det.
Väl på bibblan ser jag sedan att det var mindre luft nu än innan jag fyllde på.
 låter som det är ventilen, närmsta stället för att få tag på en ny?
Några meter innan jag är där är däcket helt tomt på luft! härligt tänkte jag, punka mitt i stan, em fredag dessutom. Ringer ett akutnummer, får då veta de kan ordna så jag kommer hem men att det inte finns någon som kan komma ut och reparera min punktering (de slutar åka ut för sådant kl 14.00 på fredagar)
 Tack för den liksom.

M går in och kollar om det på cyckelhörnan för att se om det kan hjälpa till, på någevis.
De frikopplar permon och hjälper mig till verkstan!
Visar sig att det är ett stort hål i slangen runt ventilen, kul. de brukar ha sådana slangar som det ska vara, men just då hade de inte dom. Men som tur var hade de en annan som funkade ändå!

Förstå min lättnad! Utan permon är jag ju mer handikappad än vanligt!

Man kan nog tro på männikan trots allt!
Vänliga själar finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0