19 Agu


Magiskt var det.
Fanstiska Melissa!
Hennes texter berör mig, var enda en, på ett eller annat sätt Jag kan relatera så mycket till dom, som att jag skulle kunna ha skivit dem själv. (hur många säger inte så tänker några av er nu) Men så får det vara, för det är så jag känner!
Och jag vet ju att jag inte är ensam.
Om det är positivt eller negativt kan man kanske ta och fundera över.
Älskad har hon ju blivit iallafall.
Men att hon har mest ju djupa och sorgliga texter är ett faktum.
Melissa sa själv under konserten, att  " Jag vet vem jag är när jag är hos dig" är en av det få "glada" låtar hon har.
Glada låtar eller inte. Jag älskar henne.

Jag som aldrig tidigare under mitt 25åriga liv varit på en sådan konsert där hela publiken (och bara publiken ibland) sjunger med i låtarna. Känner att det var på tiden att jag fick uppleva det. Ego där kanske. Men jag bjuder på det iså fall.
Shit vilken känsla!
Och jag kan ärligt erkänna att det under konsertens gång, föll en tår här och där.
Flest när hon bjöd på "Innan jag kände dig" en låt som blivit lite av en personlig favorit.
Gick rakt in i hjärtat på mig första gången jag hörde den. Och där har den stannat.
En speciell känsla att höra den live. En fin och varm sådan.



Som tidigare nämnt så är det flesta av Melissas ganska sorgliga.
Jag finner tröst i dom, Betyder det att jag är sorgsen?
Ja, kanske. Jag har haft tuffa perioder i livet.
Jag har "ärr" så hennes texter är lite som ett plåster, som förvisso inte syns.
Men tro mig, de känns desstumer!♥

"Innan jag kände dig" ja när ni lyssnat på den, så kommer ni nog förstå att den får mig att tänka på en person som jag är ofantligt glad att jag fått äran att träffa och lära känna.
Och att mitt liv inte är det samma som innan.♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0