17 Augusti


Hej, hej hej!
(Som bror brukar säga :))
Jag tycker faktiskt väldigt om min bror (måste bara bli bättre på att tala om det )
Fast jag hoppas han vet det ändå. :)

Det där med att lägga sig i

Måndag, en ny vecka tar vid. Flytten närmar sig mer och mer.  Helgen då, vad bjöd den på?
Jo på Fredagen blev jag mer eller mindre påhoppad på¨Facebook (av alla ställen) för vad jag äter.

Jag hade med några dagars mellan rum skrivit "Ostbollar!" och "snart Kebabdax!" på min status.
Då skriver personen i fråga som vi kan kalla X att det jag äter är onyttigt och blablabla.. Som att man inte vet det själv?
Då svarade jag iaf " X Har jag sagt att det är nyttigt? nej, men det är nog 100% bättre än tex knark iaf"
(Bara för jag tyckte att hela gjejen var ganska larvig.) 

X : Okej tänkte bara som den kostrådgivare jag är.
Så f-n heller tänkte jag, du vill bara visa (som alltid) att du är duktigare än alla andra.
Detta skrev jag inte givetvis utan jag lät det bara vara.

Tills...

Status Kebabdax
X: Om du behöver hjälp med kosten så kan jag hjälpa dig,
Zandra: Det tror jag säkert, men jag känner inte att jag behöver det.

(här kan jag säga att irrtationen började komma smygande) men jag skrev inte mer.
X  Okej, tänkte bara! Har ju sett vad du har ätit, så jag ville bara vara sjysst mot dej..

Och där blev jag Lack på riktigt! Vem fan tror X att X är??
Och var i hundan är  det för sjysst med detta??

Jag skrev: men herregud! så du har sett va jag ärit via FB fan va bra! nej låt mig va!
Innan mitt svar Hade Min kusin kommenterat..
X: Är det inte lättare att vänta med att någon ber om din hjälp än att göra påhopp? 
X: Oj, upplevde du det så.. Det var ju inte alls meningen.. Sorry isf
Kusin: Jag skulle ha upplevt det så i alla fall. 
X: Okey, men då ber jag om ursäkt .. Sorry.
Kusin: Mig behöver du inte be om ursäkt till... Vi får hoppas att Zandra inte tar det på samma sätt, men den nya statusen är kanske en bra pik.
 
Jag tog illa vid mig men mest av allt blev jag faktiskt arg!
Vem har rätten att överhuvetaget kommentera vad någon människa äter och inte äter, om inte personen i fråga ber om hjälp?
 Det är väl andå upp till var och en?
Och vad hade X för grund att gå på? 2 Statusar på FB..? Nej du, den köper jag inte!

Jag bryr mig inte om vad X äter och inte, så varför ska X bry sig vad jag äter?

Ibland äter man (Om) man vill saker som man VET är onyttiga. Så är det.
Och ingen ska behöva må dåligt för att man gör det.
Ibland är man värd en stor fet PIZZA!

______________________________________________________________________________

I lördags åkte jag och mamma ut till Ryssbo och sov kvar över natten!
Det var supermys, vi behövde det!

Jag har världens underbaraste Morföräldrar!
De är
SÅ ÄLSKADE 
av oss alla!

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Du är underbar och jag finns alltid här för dig <3

2009-08-17 @ 18:58:33
URL: http://angelicamagdalena.blogg.se/
Postat av: Rolling D

X ville hjälpa dig... det var inget jävla påhopp! Du anklagade X för påhopp; hon bad om ursäkt o sa att det inte var meningen så. end of story, fine, vad jiddrar du om?

2009-08-19 @ 17:09:44
URL: http://ostens.blog.se
Postat av: Anonym

What?!! vaddå påhopp? hur lättprovocerad får man va om man hänger ut någon som att den är helt jävla dum i huvet bara för att den vill vara schysst och vill dela med sig av sina kunskaper? herregud!! påhoppet står ju snarare du för!



har du ens tagit reda på hur X menade eller bara antog du bara rakt av att X ville vara elak? för det låter ju så, som att X, en person som erbjöd sig att dela med sig av sina kunskaper; allstå en person som vill hjälpa nån, är det mest fruktansvärda som finns..?! för nej, självklart inte kan det finnas människor som vill andra väl i den här världen..?!



X bad ju till och med om ursäkt när du missförstod X's intentioner, som bara var goda, varför då göra så stor sak av det? alla får väl äta precis som dom vill, det är väl inte det X menar; X ville ju bara delge dig sina kunskaper utifrån en kostrådgivares synvinkel, OM du var intresserad, så det finns väl ingen anledning till att känna sig påhoppad för att någon frågar om man vill ha lite råd och tips?



men tydligen är det så hemskt och kränkande att någon ens frågar något sånt att man måste göra bort den personen totalt..



man kanske kan tänka lite på vem man attackerar och varför..?



2009-08-20 @ 16:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0